luni, 1 iunie 2009

Blog adresat credincioşilor

Muritor este un blog adresat credincioşilor, şi aici mă refer în special la creştini. Şi nu pentru că am ceva special cu ei - ateismul respinge orice fel de credinţă în deităţi şi supranatural - ci pentru că aşa se întâmplă că în ţara asta majoritatea celor care au vreo credinţă sunt creştini.

Aşadar avem de-a face cu un blog care vrea să promoveze ateismul în rândul creştinilor, nu?
Nu.

Eu nu vreau să promovez nimic. Şi nici neapărat să conving pe cineva de o anumită idee. Ba chiar mi-ar plăcea ca voi să mă convingeţi pe mine...

În schimb ce doresc prin acest blog este să pun întrebări. Să ridic probleme. Să provoc. Şi să vă pun să reflectaţi asupra chestiunilor religioase dintr-un unghi cu care nu sunteţi obişnuiţi.

Ştiu că nu e primul blog care dezbate astfel de probleme. Există TLP şi un lung lung alai de bloguri raţionaliste, liber-cugetătoare, religios-satirice şi aşa mai departe. Le citesc cu interes. Mă tem însă că blogurile raţionaliste se adresează în prea mică măsură creştinilor. Ba chiar îndrăznesc să spun că în asemenea discuţii, raţiunea şi ştiinţa sunt irelevante. Să înţeleagă cine ce vrea din asta.

Cam atât pentru azi,
al vostru Muritor